خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/03 - 10:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضایی در دیدار با رئیس کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی فدراسیون روسیه مطرح کرد:

رفع چالش های اقتصادی با استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها برای تسهیل مبادلات تجاری ایران و روسیه

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در دیدار با رئیس کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی فدراسیون روسیه گفت: برای رفع برخی چالش های اقتصادی و تجاری موجود، می توانیم از ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور برای تسهیل مبادلات تجاری و توسعه مناسبات استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان و هیئت همراه بعد از ظهر پنجشنبه (۲ آذرماه ۱۴۰۲) با ولادیمیر گوتینیف، رئیس کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.



ابراهیم رضائی در این دیدار همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه را در همه زمینه‌ها رو به رشد خواند و تاکید کرد: توسعه همکاری های پارلمانی دو کشور ضامن ثبات و پایداری مناسبات، در دیگر سطوح است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریع‌تر توافقات و پروژه‌های مشترک بین ایران و روسیه تاکید کرد و افزود: پارلمان‌های دو کشور می‌توانند موانع و مسائل موجود در مسیر توسعه و تقویت همکاری‌های فی مابین را حل و فصل کنند.



وی افزود: برای رفع برخی چالش های اقتصادی و تجاری موجود، می توانیم از ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور برای تسهیل مبادلات تجاری و توسعه مناسبات استفاده کنیم.



در این دیدار مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه مطرح و بر حل آن‌ها تاکید شد همچنین برای تسهیل حضور تجار و حل مشکلات آن‌ها گفت‌وگو و رایزنی شد.



در ادامه این دیدار، ولادیمیر گوتینیف رئیس کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی روسیه، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در بالاترین سطح سیاسی خود قرار دارد و پیشرفت‌های چشم‌گیری را در حوزه های مختلف نشان می‌دهد.



وی با اشاره به روابط بسیار خوب بین روسیه و ایران، بر لزوم افزایش تبادلات علمی و دانشجویی میان دو کشور تاکید کرد.



رئیس کمیته صنعت و تجارت دومای دولتی روسیه همچنین با اشاره به روند رو به رشد روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور، افزود: بین رهبران ایران و روسیه در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جهت منافع دو طرف، گفت‌وگوهایی انجام پذیرفته و وظیفه پارلمان‌ها است که تلاش خود را برای تقویت آن مضاعف کنند.



در این دیدار، یوسف داوودی‌، قدرت الله حمزه شلمزاری، سید البرز حسینی و غلامعلی کوهساری از اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان نیز حضور داشتند، و به طرح دیدگاه‌های خود در زمینه توسعه مناسبات دوجانبه پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372010
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار